Cum se utilizează Apple Diagnostics pentru depanarea Mac-ului dvs.
Când vine vorba de probleme hardware, anumite tipuri de defecțiuni pot cauza semnale detectabile care dezvăluie cauza problemei. Programele de diagnosticare care pot realiza acest proces sunt de obicei disponibile numai pentru service-urile autorizate, cu excepția faptului că puteți utiliza “Apple Diagnostics“ pentru a accesa pachetul de diagnosticare Apple de pe orice Mac.
Ce este Apple Diagnostics?
“Apple Diagnostics” este un instrument de diagnosticare construit pentru Mac. Acesta poate rula algoritmi de diagnosticare pe hardware-ul dvs. Mac. „Apple Diagnostics” vă poate da o idee despre severitatea și tipul de problemă cu care vă confruntați.
Cum accesez Apple Diagnostics?
“Apple Diagnostics” trebuie rulat de la boot-are, necesitând repornirea Mac-ului.
- Deconectați toate dispozitivele externe de pe Mac, cu excepția mouse-ului și a tastaturii
- Închideți Mac-ul
- Reporniți Mac-ul în timp ce țineți apăsată tasta “D”
- Așteptați câteva minute pentru ca “Apple Diagnostics” să termine procesul. Odată terminat, veți vedea coduri de diagnostic ce apar pe ecran.
- După terminarea testului puteți opta pentru repetarea testul, pentru găsirea a mai multor informații despre codurile de eroare afișate sau să închideți ori să reporniți în mod normal Mac-ul dvs.
Dacă detectați o problemă, o idee bună este să repetați testul. Dacă obțineți mai multe teste cu același rezultat, probabilitatea că există o problemă este mare.
Dacă primiți un cod legat de baterii (PPT004), Apple recomandă în mod special reluarea aplicației “Apple Diagnostics” pe internet. Pentru a face acest lucru, închideți Mac-ul în mod normal. Apoi, porniți Mac-ul în timp ce țineți apăsate tastele “Option + D”.
Dacă faceți click pe „Get Started” sau apăsați “Command + G”, Mac-ul dvs. va porni în modul “Recovery” și va lansa o interfață web “Apple Support”, condiția fiind să aveți o conexiune la internet.
Clasificarea codurilor de referință pentru clasele de diagnosticare Apple
- CNW001-006: problemă cu hardware-ul Wi-Fi
- CNW007-008: nu au fost detectate rețele Wi-Fi
- NDC001-006: problemă cu camera
- NDD001: problemă cu controlerul USB
- NDK001-004: problemă detectată la tastatura
- NDL001: problemă cu hardware-ul Bluetooth
- NDR001-004: problemă cu trackpad-ul
- NDT001-006: problemă cu controlerul Thunderbolt
- NNN001: numărul de serie nu a fost detectat
- PFM001-007: problemă cu controlerul de gestionare a sistemului (SMC). Acest cip se ocupă de controlul hardware low-level pe Mac-urile moderne.
- PFR001: problemă cu firmware-ul calculatorului
- PPF001-004: problemă cu ventilatoare
- PPM001-015: problemă cu memoria
- PPP001-003: problemă cu adaptorul de alimentare
- PPP007: adaptorul de alimentare nu a fost testat
- PPR001: problemă detectată cu CPU
- PPT001: bateria nu a fost detectată
- PPT002-003: sănătatea bateriilor este scăzută
- PPT004: bateria necesită service
- PPT005: bateria este instalată incorect
- PPT006: bateria necesită service
- PPT007: bateria necesită înlocuire
- VDC001-007: problemă detectată cu cititor de carduri SD
- VDH002-004: problemă detectată cu dispozitivul de stocare
- VDH005: nu a putut porni de pe partiția de recuperare
- VFD001-005: problemă cu display-ul
- VFD006: problemă cu procesorul grafic
- VFD007: problemă cu afișajul
- VFF001: problemă cu hardware-ul audio
NOTĂ: În toate cazurile, cu excepția ADP000, Mac-ul dvs. necesită un service de vreun fel.