Cum să accesați o unitate externă care nu apare ca și conectată pe un Mac

Cum să accesați o unitate externă care nu apare ca și conectată pe un Mac

Atunci când conectați o unitate externă, fie stick sau HDD extern la portul USB al lui Mac, va fi afișată ca și montată pe desktop.
În acest articol gasiți pașii de urmat pentru a avea acces la unitate în cazul în care nu se reușește montarea (atunci când aveți nevoie disperată de a accesa datele stocate pe unitate).

Asigurați-vă că Mac-ul dvs. este setat să afișeze unitățile montate pe desktop.
Mergeți la Finder> Preferences> General și asigurați-vă că există o bifă în dreptul unităților externe.


Verificați dacă unitatea este conectată corespunzător. Unul dintre principalele motive pentru care unitățile nu se montează este că unitatea nu primește suficientă energie.
În ceea ce privește cablurile USB, asigurați-vă că nu este defect. Încercați să utilizați un alt cablu USB cu unitatea externă pentru a vedea dacă se rezolvă problema.
Încercați utilizarea altui port USB al Mac-ului.

Deschideți utilitarul Disk Utility pentru a vedea pentru a vedea unitatea externă. Pentru accesarea utilitarului respectiv, deschideți Spotlight și tastați Disk Utility, apoi Enter pentru a deschide programul.


Uitați-vă în lista din partea stângă pentru a vedea dacă volumul apare.
Dacă apare unitatea în instrumentul Disk Utility, faceți click pe ea și selectați Mount. Dacă Mac-ul a montat deja unitatea, va fi afișată optiunea Unmount.

Dacă nu este listat nici un volum, înseamnă că Mac-ul dvs. nu poate accesa unitatea.
Singurele funcții active fiind First Air, Erase și Restore.

First Air – va verifica discul de erori și apoi va repara discul dacă ese necesar.
Restore – vă permite să ștergeți conținutul unității și să o înlocuiți cu volumul dintr-o altă unitate.
Erase – va sterge toate datele stocate pe unitate.

Recomandarea este să accesați prima funcție – First Air – dacă după executarea primului ajutor Mac-ul găsește erori pe care le-ați putea repara, puteți vedea opțiunea „Repair Disk„.
Dacă Mac nu este capabil să repare discul, este posibil ca unitatea să fie formatată folosind un sistem de fișiere pe care Mac-ul nu-l poate citi.

Dacă credeți că unitatea hard disk a fost formatată utilizând un sistem de fișiere diferit (de ex. pe un PC) și trebuie să accesați datele de pe unitate, conectați unitatea la un computer care o recunoaște și copiați datele înainte de a trece la urmatorul pas.

Dacă nu aveți nevoie de datele de pe hard disk, faceți click pe Erase și Mac-ul dvs. va reformata hard disk-ul.

NOTĂ: Demontați întotdeauna discul în mod corespunzător după utilizare. Nu deconectați doar cablul USB. Pentru a dezactiva unitatea, puteți face click cu butonul din dreapta direct pe pictograma de pe Desktop sau în Finder și selectați Eject. Se pare că majoritatea problemelor legate de unități sunt cauzate atunci când discul este eliminat fără a fi eliminat corespunzător.

Share

Acest blog împărtășește rezultatele noastre experimentale căutând să răspundă la numeroase întrebări legate de domeniul IT. Pentru a ne sprijini in continuare, vă rugam să apreciați (LIKE) pagina noastră de Facebook și să vă abonați la canalul nostu de YouTube. Vă mulțumim!